Dag 19: in Bandeira - Reisverslag uit Silleda, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 19: in Bandeira - Reisverslag uit Silleda, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 19: in Bandeira

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

24 Augustus 2015 | Spanje, Silleda

Hallo allemaal,
Weer een bar met wifi in Bandeira. Dus weer even een berichtje. Gisteren heb ik 20 km gelopen naar Laxe. Het was zwaar bewolkt en uiteindelijk is het fors gaan regenen en ook harde wind. Dan ben je blij als je er bent. Helaas was het geen prettige herberg (geen aanrader dus), maar ik heb er wel leuke mensen getroffen. De meesten liepen vandaag 30 km dus die zijn nu weer uit beeld, maar ik heb wel een afspraak met een aantal van hen op vrijdag na de pelgrimsmis. Dus dat is leuk. Ook ontmoette ik gisteren twee Duitsers die in Sevilla gestart zijn maar nu de laatste dagen rustig naar Santiago willen lopen. Dus zij lopen net als ik de komende dagen 17,5 km en komen ook woensdag aan. Zijn nu ook in de herberg in Bandeira, een perfecte herberg (dus wel een aanrader). Het zou vandaag ook regenen maar het heeft even gemiezerd en dat was het gelukkig. Nu schijnt de zon weer. Maar wel licht bewolkt dus dat is het prettigst. Ook vandaag weer mooie stukken door bos. En dan weer door landbouwgebied. En in de dorpjes laveren tussen de koeienvlaaien en schapenkeutels. Het landschap is niet bergachtig, maar ook niet heuvelachtig. Eigenlijk ertussenin... ik weet niet goed hoe het anders te beschrijven. In ieder geval mooie vergezichten. Morgen komt nog een dag met een forse stijging. Dat was het weer voor deze keer. Veel groetjes en tot de volgende keer, Dimphy

• 24 Augustus 2015 - 17:14

Frans:

Overmorgen al in Santiago. Geweldig. Goed te weten welke herberg minder is zoals die in Laxe. Leuk die ontmoetingen en kunnen genieten van de omgeving en het landschap.
    Nog de laatste loodjes en naar mijn mening zijn dat niet de zwaarste...
    Alle goeds, Frans

• 24 Augustus 2015 - 18:06

Wendela:

oi Dimphey,
    dat weer ook, het zit je niet mee, het is óf te heet óf het regent ;-)
    Wat gaat dat alweer snel, overmorgen ben je er al weer? Jij vliegt ook de weg over, zeg.
    Heb je eigenlijk nog mensen leren kennen met wie je na thuiskomst net zo'n leuk contact zult kunnen houden als je nu hebt met Marijke, Mirthe en mij? Alle contacten in je verhalen lijken zo vluchtig, zo ontmoet je ze en zo wandelen ze alweer snel weg, of zijn alweer de herberg uit. Het klinkt zo eenzaam :-/

Het weer in Brabant is lekker warm en droog, gisteren snikheet (30 graden!) en 's avonds een flinke plensbui inclusief onweer. Je mist niks dus, dat krijg je er in Spanje ook gratis bij! Paul en ik hebben genoten van een rockfestival en voor mij is het handboogschiet-seizoen weer begonnen met bijna ieder weekend wedstrijden. En alles rondkrijgen voor de koop van ons eigen huisje gaat ook nog steeds door.
    Allebei genoeg te vertellen dus, als je weer terug bent.
    Ben zo benieuwd naar foto's!

Geniet van die laatste paar dagen wandelen, voor je het weet zijn ze alweer voorbij. Tot volgende week!
    Wendela (Paul zegt hoi op de achtergrond)

• 25 Augustus 2015 - 19:45

Frans:

Morgen kom je in SdeC aan Dimphy. Geniet ervan. De 4e Camino. Alvast proficiat. Als je in de kathedraal komt denk dan ook even aan deze pelgrim die als alles goed gaat volgende maand ook weer vertrekt. Morgen een goede wandeling en Santiago begeleidt je naar je 'voorlopige' eindpunt. Zal aan je denken. Nog eenmaal Buen Camino en Ultreya! Fr.

• 25 Augustus 2015 - 23:05

Truus Janse-verhaar:

Hoi Dimphy,

Je hebt er weer een waardevolle herinnering bij !! Hele gezellige dagen met leuke ontmoetingen !!
    Lieve groet en tot ziens , Truus.