Weer thuis! - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

31 Augustus 2015 | Nederland, Rosmalen

Hallo allemaal,
Zoals beloofd nog een laatste bericht. Op vrijdag heb ik dus leuk koffie gedronken met de twee Poolse meisjes. Daarna heb ik de twee Duitsers nog even gezien en hebben we afscheid genomen. Zij gingen zaterdag in de ochtend weer naar huis.
Als je nog een paar dagen in Santiago blijft, ontmoet je toch weer mensen die je soms al weer een hele tijd uit het oog verloren bent. Opeens hoor ik iemand mijn naam zeggen en sta ik tegenover de enige Nederlandse pelgrim die ik deze Camino ontmoet heb. Ik had haar in Ourense ontmoet, anderhalve week geleden.
's Avonds heb ik opnieuw met de Nederlandse vrijwilligers gegeten. Ook weer erg gezellig! En daarna heb ik ook van hen afscheid genomen.
Op zaterdag had ik nog een paar uurtjes in de stad. Ik heb besloten als afsluiting van de Camino weer naar de Engelse mis te gaan omdat die in een kleine oude zijkapel van de kathedraal was. Niet zo massaal als de pelgrimsmis.
En toen weer snel terug naar het Seminario, want ik moest uiterlijk om 12.00 uur mijn kamer leegmaken en dat was het al bijna. Ik stap uit de lift, er staat een vrouw te wachten, we kijken elkaar aan en ja hoor... de Italiaanse die ik bijna een week geleden in de herberg in Laxe getroffen heb.
Die onverwachte ontmoetingen zijn verrassend!
En toen zat het er echt op! Met de bus naar het vliegveld, het gebruikelijke wachten en na een probleemloze vlucht, landde ik rond 18.30 uur weer op Schiphol. Daar stonden Jos, Merlijn en Celine op mij te wachten! Leuk!
Deze Camino was weer anders dan de andere Camino's. Veel stiller, zeker het eerste stuk, maar elke avond waren er altijd wel enkele pelgrims in de herberg, Vanaf Ourense (100 kilometer voor Santiago) werd het drukker. Als je de laatste 100 kilometer gelopen hebt, krijg je de Compostela. Op elke Camino zijn er dus opeens veel meer pelgrims op dat laatste stuk.
Hoewel de meeste mensen duidelijk meer liepen dan ik en ze dus de volgende dag weer uit beeld waren, heb ik wel hele leuke gesprekken en contacten gehad. De vier fietsers, het jonge Spaanse stel, het Duitse echtpaar, de twee Duitsers, de Poolse meisjes, het Spaanse echtpaar dat ik wel 6 keer ben tegengekomen, de hospitalero van het klooster in Oseira, de Nederlandse, de vrouwen uit Frankrijk en Polen, de Nederlandse vrijwilligers in Santiago... En dat je dan in Santiago mensen toch weer opnieuw tegenkomt, dat is heel speciaal.
Lieve allemaal, heel erg hartelijk bedankt voor jullie reacties. Als ik wifi had, keek ik meteen of er weer iemand gereageerd had. Dat is zo leuk!
Dus nogmaals bedankt! Heel veel groetjes,
Dimphy




  • 01 September 2015 - 12:27

    Ine:

    WELKOM THUIS DIMPHY .PROFICIAT DAT JE HET VOLBRACHT HEBT.
    GR. INE

  • 01 September 2015 - 17:42

    Wanderer To The Sea:

    WELKOM THUIS!!!!!!!!!!!!

    En tot vrijdag :-) (ik weet alleen niet welke tijd we nou hadden afgesproken?)
    En ga jij met de trein? Dan kunnen we misschien samen reizen? We mailen, rust eerst maar eens lekker uit en geniet van de thuiskomst. En vergeet vooral de voetjes niet, verwennen met voetenbadje! :-D

  • 01 September 2015 - 18:46

    Frans:

    Dag Dimphy. Is het niet heerlijk om weer thuis aan te komen met alle ervaringen en al die mooie ontmoetingen? Zoals ik je verslagen lees, is het een zeer geslaagde pelgrimage geweest. Proficiat daarmee en geniet met volle teugen van alle indrukken en mooie momenten. Ik zie dat je dagboeken 1568! keren bekeken zijn. Het is en blijft toch een bijzonder iets om vele dagen op weg te zijn, vermoeidheid, ongemak, het ontbreken van luxe etc. etc. te trotseren en toch met overtuiging te kunnen zeggen dat zo'n tocht fantastisch is. Hartelijke groeten ook aan Jos en ook van Marretje. Alle goeds en tot ziens. Fr.

  • 06 September 2015 - 13:38

    Bea:

    Dimphy

    Weer een super prestatie en wat heb je mij weer laten genieten

    Bedankt Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rosmalen

Camino Sanabres

Mijn vierde Camino.

Recente Reisverslagen:

06 September 2015

Botafumeiro

31 Augustus 2015

Weer thuis!

28 Augustus 2015

In Santiago de Compostela

26 Augustus 2015

Dag 21: in Santiago de Compostela

24 Augustus 2015

Dag 19: in Bandeira
Dimphy

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 10128

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Camino Sanabres

Landen bezocht: