Dag 6 in Puebla de Sanabria - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 6 in Puebla de Sanabria - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 6 in Puebla de Sanabria

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

11 Augustus 2015 | Spanje, Puebla de Sanabria

Hallo allemaal, Op zondagavond werd op het pleintje voor het gemeentehuis, tegenover de herberg in Ríonegro del Puente fanatiek gevoetbald. Een groot net werd opengeschoven, zodat de ballen niet op de weg terecht konden komen. Het publiek hing over de reling. Het leek een kleine competitie. De hele dag klonk elk kwartier, versterkt door een microfoon, een carillonduintje. Heel hard! Gelukkig werd dat ´s nachts afgezet! In het dorp was een restaurantje wat door meerdere pelgrims in het gastenboek van de herberg werd aangeprezen. Ik was er ´s middags al gaan vragen of ze ´s avonds open waren. Ze zouden die middag een partij met 40 gasten hebben, maar ik mocht om half 9 komen. Ze bleken alleen voor mij open te zijn, anderen die kwamen werden geweigerd. Inderdaad was het heerlijk. Niet het gewoonlijke pelgrimsmenu, maar echt apart, 4 gangen. Met wijn en een soort Baileys bij de koffie voor 10 euro!
Op maandag rond half acht op weg naar Asturianos, tegen de 27 kilometer. Als je ongeveer 18 tot 20 kilometer per dag wilt lopen, is het niet makkelijk de etappes te plannen. Er was een herberg na 10 kilometer, maar ik had van meerderen gehoord dat die niet schoon zou zijn. Dan was er een na 20, maar in dat dorpje was verder helemaal niets, geen mogelijkheid om boodschappen te doen, geen gelegenheid om te eten. Dus toch maar door naar Asturianos, ook omdat ik wist dat de Spanjaarden ook daarheen zouden lopen. In het kleine herbergje na 20 km zou ik beslist alleen zijn. Ik probeer toch wel herbergen te vinden waar ook anderen slapen. Dat vind ik wel prettiger. De herberg in Asturianos is in een sporthal, niet zo sfeervol, wel schoon. Het is heerlijk om ´s ochtends te lopen, het is dan nog fris. Tegen de middag wordt het wel snel heet. En er was ´s middags nauwelijk beschutting. Ik vond het een zware dag daardoor. In Asturianos bleek ook het Spaanse echtpaar dat ik eerder had ontmoet te overnachten. Verder heb ik de laatste dagen geen andere pelgrims gezien.
Vanochtend ben ik weer op tijd opgestaan en toen het licht werd vertrokken. Nu naar Puebla de Sanabria, 15 kilometer, een betere afstand. Vandaag ging het grootste stuk door bos, de eerste keer dat ik weer op holle paden zoals in Galicië liep. Lekker beschut! De paden waren soms erg klein, maar de weg werd goed aangegeven. Het was wel goed opletten op de pijlen. Bovendien was het een deel van de ochtend licht bewolkt. Lekker gelopen, tegen half een in de herberg. Deze herberg is heel mooi, schoon, van alle gemakken voorzien. De hospitalero´s zijn een oudere man en vrouw, trots op hun herberg. En er staat een heuse computer!
Het ene Spaanse echtpaar gaat vanhieruit met de bus naar huis, het andere heb ik niet meer gezien. In deze herberg zijn ondertussen nog een wandelaar en verder zeker zes fietsers aangekomen. Wel allemaal Spanjaarden, dat maakt de communicatie niet makkelijker.
Na de gebruikelijke was heb ik vanmiddag een hele tijd geslapen, ik was nog wel moe van gisteren. Zo dadelijk ga ik het stadje in, het schijnt een mooi oud centrum te hebben. Vanuit de tuin van de herberg kan ik het zien liggen. Is nog wel een wandeling, omhoog!
Nou, dat was het weer voor deze keer. Heel veel groetjes en bedankt voor jullie reacties. Het is elke keer super leuk weer een reactie te ontvangen.
Tot de volgende keer,
Dimphy

  • 11 Augustus 2015 - 19:48

    Henk En Marijke:

    Hoi Dimphy,
    Weer interessant om je ervaringen te lezen en een beetje gevoel te krijgen bij je camino van dit jaar.
    Het plaatsje even op Google maps opgezocht om te weten waar je ongeveer bent.
    Succes met lopen de komende dagen en je nieuwe avontuur!!


  • 11 Augustus 2015 - 20:45

    Toos :

    Hoi Dimphy,

    Wat fijn om je verhalen weer te lezen. Ik proef wel een andere sfeer: minder pelgrims, dus meer alleen. Begrijpelijk dat je probeert om in een herberg andere pelgrims te ontmoeten. Dat maakt het gezelliger. Wel stoer dat je zulke behoorlijke afstanden loopt. Straks weet je niet anders en draai je je hand er niet voor om.
    Blijf vooral genieten. Het is jouw camino.

  • 11 Augustus 2015 - 21:36

    Wendela:

    ha, alweer een verslag van onze pelegrina :-)
    Zo te horen heb je al aardig wat keren meer moeten lopen dan het aantal kilometers waar jij je lekker bij voelt en al een paar keer over je grens moeten gaan qua afstand. Ik krijg de indruk dat het daardoor misschien een geschiktere route is voor een eigen tentje? Dat vond ik altijd onzin op de Camino Frances, waar je over de herbergen struikelt, maar dit klinkt zo anders, het lijkt bijna noodzaak als je een beetje je eigen afstanden wilt kunnen bepalen. Of heb ik de verkeerde indruk?

    Ennuh, een mondje Spaans kan jij inmiddels toch wel, na al die tochten, je bent zowat thuis in Spanje ;-)

    Loopze, jouw beentjes staan niet stil, wandelmadam :-)
    groetjes, Wendela

  • 11 Augustus 2015 - 22:09

    Frans:

    Het gaat gesmeerd Dimphy. Ja met hitte is 27 km een (te?) grote afstand, maar je hebt het toch weer gedaan. Klasse hoor. Ik heb de indruk dat hoe minder drukte met pelgrims hoe aardiger dat de mensen worden. Was ook zo met de Primitivo. Zodra we in Melide op de C. Frances kwamen, werd het veel onpersoonlijker, totdat je weer met mensen in aanraking kwam die ook echt contact zochten. Geniet er maar van. Hier lijkt het wat het weer betreft ook een beetje op Spanje. Buen Camino en Ultreya!!

  • 11 Augustus 2015 - 22:17

    Ton:

    Ik blijf maar denken waar ik aan zou denken als ik er zou lopen, midden in dat vreemde landschap, misschien alleen maar aan heel slechte , of alleen maar aan goede dingen; wat denk je?
    Toch moet het fantastisch zijn, aan je verslagen te merken: veel wandelplezier !
    Groeten van Ton en Lidwijne .

  • 11 Augustus 2015 - 22:30

    Marijke Thijsse:

    Hi 'Dimphy,

    Vandaag vond ik jouw reisverhalen. Heel leuk weer om ze te lezen. Stoer hoor, dat je het toch steeds weer redt, als je verder moet lopen, dan je van plan was. Geniet maar weer van het "op weg zijn" ! Ik kijk al uit naar je relaas tzt met mooie foto's! Ik ga je volgen, totdat we zelf met vakantie gaan naar Italië op 19 augustus. Daarna hoop ik je verdere relaas te lezen.
    Heel veel plezier en mooie ervaringen, liefs en groetjes van een oud caminogenoot, Marijke

  • 11 Augustus 2015 - 22:38

    Bernadette:

    Hoi Dimphie,
    Wederom een enthousiast en mooi verslag van jouw Camino. Hartstikke goed en knap dat je ook de grotere afstanden goed aflegt, als dat nodig is. Bewonderenswaardig!! Dit is dus wel een minder druk bezochte Camino, waardoor ook minder slaapplaatsen. Heel veel succes met het verdere verloop en we zien de verslagen met plezier tegemoet.
    Groeten van Jan en Bernadette.



  • 11 Augustus 2015 - 23:46

    Mieke Jonkman:

    Ha Dimphy,
    Poeh, poeh, heftig deze ronde geloof ik. Zo zie je maar dat elke Camino een andere ervaring brengt, 27 km zonder veel andere mensen lijkt me best eenzaam, veel denk en overpeins tijd. Maar gelukkig gaat het je goed af, je bent inmiddels een ervaren Camino wandelaar. Met veel plezier kijk ik uit naar je belevenissen, het samenzijn met de fijne mensen die je ontmoet en de hartelijke herbergiers. Wandelze en genietze!
    Liefs, Mieke

  • 12 Augustus 2015 - 10:37

    Thiela :

    Hoi Dimphie, Ik wist niet dat er meerdere routes waren naar Santiago. Deze blijkt niet de eenvoudigste. Dus petje af voor zo'n doorzetter. Veel plezier en tot later. groetjes Thiela

  • 12 Augustus 2015 - 18:40

    Corine:

    Hi Dimphy,
    Zo langzamerhand ben je meer dan een routinier: een expert op camino gebied. Petje af hoor, ik lees je verhalen weer met ontzag.
    Geniet met volle teugen !
    Lieve groet
    Corine.

  • 12 Augustus 2015 - 21:44

    Els:

    Hallo Kanjer met een grote K!
    Ik las dat je je reisdoel omschreef als "iets anders" ..En ik heb het idee dat dat je wel gaat lukken met deze camino!
    Ben benieuwd hoe je dat "anders" aan het eind van je tocht aan ons gaat omschrijven. :-)

    Dymphy, succes verder, veel wandel- en denkplezier! And: have a good mind by being yourself!

    Groet, Els.



  • 14 Augustus 2015 - 21:00

    Bea:

    Hoi Dimphy,

    Heerlijk om je verhalen weer te lezen. Stoer ben je. Maak er een mooie herinnering van. Als je straks dan weer thuis bent hangt iedereen weer aan je lippen.
    Veel wandelplezier en blijf vooral dicht bij jezelf.

    Hartelijke groet Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puebla de Sanabria

Camino Sanabres

Mijn vierde Camino.

Recente Reisverslagen:

06 September 2015

Botafumeiro

31 Augustus 2015

Weer thuis!

28 Augustus 2015

In Santiago de Compostela

26 Augustus 2015

Dag 21: in Santiago de Compostela

24 Augustus 2015

Dag 19: in Bandeira
Dimphy

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 10127

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Camino Sanabres

Landen bezocht: