Dag 4: in Ríonegro del Puente - Reisverslag uit Ríonegro del Puente, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 4: in Ríonegro del Puente - Reisverslag uit Ríonegro del Puente, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 4: in Ríonegro del Puente

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

09 Augustus 2015 | Spanje, Ríonegro del Puente

Hallo allemaal,
Afgelopen vrijdag ben ik teruggegaan naar de herberg in Santa Croya de Tera en dat bleek een goede keus. Casa Anita is een hele fijne herberg. ' s Avonds werd gekookt en heel lekker. Uiteindelijk waren er nog 7 Spanjaarden waarvan 2 wandelaars. Deze camino wordt veel gefietst. Een aantal sprak Engels en een meisje Duits dus ik werd ook steeds in het gesprek betrokken. Was erg gezellig! Omdat ik dacht wel op tijd wakker te worden doordat mensen gingen vertrekken, had ik de wekker niet gezet. Om kwart voor acht werd ik als eerste wakker. Maar een goede nacht na twee lange dagen was ook niet verkeerd! Kwart over negen weer op pad, 14 km naar Olleros de Tera. Onderweg werd mij door mensen 'buen camino ' gewenst. Het landschap veranderde van dorre gele stoppelvelden (resten van binnengehaald graan) naar groene maïsvelden en stukjes bos. Een hele tijd langs kanaaltjes gelopen met snel stromend helder water. Daarvandaan stroomt via goten het water de velden in. Toen ik Olleros de Tera binnen liep, riep een jongetje
'perigrino' naar de hospitalera die voor de herberg stond. Ik werd met twee kussen door haar begroet. Later kwamen de twee Spanjaarden uit de vorige herberg ook aan en heb ik nog een tijdje (met handen en voeten soms) met hen gekletst. Het menu door de hospitalera klaargemaakt bestond onder andere uit van eigen varken zelfgemaakte chorizo en ham. Ze was er erg trots op. Smaakte ook heerlijk. Vanochtend wel vroeg opgestaan en om half acht vertrokken. Het was heerlijk fris en een mooi tocht langs een stuwmeer en op paden met lage struiken, 14 km weer. Hrt lopen ging goed. Nu ben ik in Rionegro del Puente, een hele mooie herberg. De twee Spanjaarden van gisteren hebben besloten toch verder te gaan. Ondertussen zijn er weer anderen aangekomen. Zo gaat dat! Onderweg nog koffie gedronken in een kleine herberg en daar weer gezellig met een Fransman gepraat. En zo is elke dag weer een verrassing. Ik typ dit alles op mijn mobiel. Ik hoop dat het verzenden gaat lukken! Trouwens vandaag nog konijntjes en hert gezien! Veel groetjes en tot de volgende keer! Dimphy

  • 09 Augustus 2015 - 17:41

    Arthur Kuilboer:

    Dag Dymphy,

    Je bent weer aan een leuke trip begonnen. Schitterend dat je ook steeds weer andere mensen ontmoet. Ikwens je een behouden toch, vol inspiratie en genoegen. Kom heel aan en terug!!

    Groet,
    Arthur

  • 09 Augustus 2015 - 19:43

    Ron Cramer:

    Hoi Dimphy,

    Nou, jij bent wel echt camino-verslaafd! Goed hoor!

    Ik zal je verhalen graag volgen de komende weken.

    Heel veel succes en geniet ervan,

    Groeten, ook van Elly,
    Ron

  • 09 Augustus 2015 - 21:34

    Frans:

    Ja, je verhaal is goed overgekomen. Wat plezierig om weer verschillende nationaliteiten tegen te komen met hun verhalen. Tot de volgende stopplaats en nu maar lekker naar bed, hopelijk zonder bed wantsen.....
    Frans

  • 09 Augustus 2015 - 22:38

    Jos:

    Hallo Dimphy,

    je verhalen klinken weer als vanouds dus je hebt je niet te veel in laten pakken door de eerste twee lange wandeldagen. En je bent snel overgeschakeld van de ene vakantie op de andere. Leuk die nieuwe contacten elke dag. Je vraagt je af waar mijn Spaans vandaan komt wat ik af en toe sms? Gewoon ... door gebruik te maken van een vertaalapp. Maar "Chinches" zul je niet vergeten ... daar kun je maar beter niet mee te maken krijgen! Ik heb de twee foto's die ik van je kreeg bij je verhaal gezet... misschien is dat gemakkelijker als ik dat doe??
    Succes komende dagen!! xxx


  • 10 Augustus 2015 - 08:49

    Marjan:

    Hoi Dimphy,

    Wederom leuk om jouw belevenissen te lezen. Ik hoop dat je weer net zo voldaan terugkeert als de vorige keren.
    Groetjes, Marjan

  • 10 Augustus 2015 - 13:54

    Caminofrans:

    Ola pelegrina dimphy,
    Het is heerlijk om u van een afstand zo te mogen volgen. Ik geniet op deze mooie wijze al van voorpret. Ik heb het voornemen om deze kle9ine tocht ook in 2017 te gaan ondernemen. Door u verhalen kan ik al het een en ander opsnuuven! Het is bijzonder omte zien dat dit al u vierde Camino is Ik blijf u w volgens. Ik wens uw een mooie Camino toe!
    Gegroet en Buon Camino
    Caminofrans

  • 10 Augustus 2015 - 15:35

    Wendela:

    Ha Pelegrina,

    ook deze trouwe fan haakt weer aan voor de mailinglist en je blog, alweer een camino van jou volgen vanuit de bureaustoel thuis, het voelt helemaal vertrouwd. Ik krijg iedere keer de reiskriebels als ik je verslagen lees, ieder jaar een andere camino, ik ben wel een beetje jaloers hoor, zo heerlijk!

    Goed dat je je eigen weg gaat en heel bewust voor herbergen kiest, ook als je daarvoor nieuwe wandelmaatjes weer alleen moet laten, zoals bij de herberg met vermoedelijke verdachte beestjes, ookal moest je er een km voor terug lopen. Dat je je prettig en veilig voelt is het belangrijkste. Maar zo stevig sta je inmiddels wel in de wandelschoenen, die Dimphey gaat haar eigen weg wel, die laat niks door anderen bepalen ;-) Ik heb weer enorm bewondering voor je dat je alweer voor de 4ex dit avontuur aan gaat.
    En begin September zal ik alle verhalen uit 1e hand horen, je hebt nog weken te lopen en toch lijkt 4 September alweer heel dichtbij. Ik hoef niet te zeggen 'geniet ervan' want dat doe je toch wel :-)

    Sterke vrouw met sterke voeten, het ga je goed!
    Wendela

  • 10 Augustus 2015 - 19:51

    Merlijn:

    Hoi Mam,

    Mooi verhaal! Lijkt me leuk dat iedere dag een verrassing is wat er zal gebeuren, wie je zal tegenkomen! Haast je vooral niet en geniet van ieder moment! Ik denk aan je mam, tot snel! Xxxxxxxxxxx

  • 10 Augustus 2015 - 21:04

    Francisca:

    Hoi Dimph,

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Alle afwegingen die je moet maken: welke herberg, welke afstand, hoe laat starten 's morgens, enz. Het komt op mij over alsof je voortdurend de goede beslissinge weet te nemen.
    Geniet ervan, ik ga je weer volgen, tot vrijdagavond:)
    Groetjes en veel plezier!

  • 11 Augustus 2015 - 09:35

    Ans Schumacher:

    Hallo Dimphy,

    Fijn te horen, dat je weer een goede start gemaakt hebt. Geniet van alles wat je de komende weken nog gaat beleven. Houdt de pas er in!!!

    gr. Ans

  • 11 Augustus 2015 - 10:58

    Mirtha:


    Lieve Dimphy,
    De stelling dat je een sterke vrouw bent beaam ik helemaal. Je doet het gewoon weer.
    Tof hoor. Geniet van je wandeling. Alle goeds toegewenst. We horen t.z.t. wel de verhalen.
    Adios pelegrina. Buen Camino.

    Mirtha

  • 18 Augustus 2015 - 15:56

    Caminofrans:

    Ola Pelegrina Dimphy,
    Het is gewoon skon om oe te mogen volgen op dun digitaale wijze! Ik wens oe nog ne skone voettocht toe. Enjoy
    Bom Caminoho
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ríonegro del Puente

Camino Sanabres

Mijn vierde Camino.

Recente Reisverslagen:

06 September 2015

Botafumeiro

31 Augustus 2015

Weer thuis!

28 Augustus 2015

In Santiago de Compostela

26 Augustus 2015

Dag 21: in Santiago de Compostela

24 Augustus 2015

Dag 19: in Bandeira
Dimphy

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 10147

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Camino Sanabres

Landen bezocht: