Dag 17 : in Castro Dozón - Reisverslag uit Laza, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 17 : in Castro Dozón - Reisverslag uit Laza, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 17 : in Castro Dozón

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

22 Augustus 2015 | Spanje, Laza

Hallo allemaal,
Zojuist een lang verhaal geschreven maar helaas blijkt die niet verstuurd te zijn omdat wifi uitgevallen was. Dus nu toch nog een poging. Afgelopen dinsdag heb ik 's middags in Xunqueira de Ambía geschreven. De herberg lag aan de rand van het dorp. Tegen half acht ging ik terug naar het centrum ( tussen twee en vijf uur zijn de supermarkten dicht, maar daarna wel tot acht uur open). Ik zag dat de kerk open was. Daar moest een mooie claustro ( kloostergang ) zijn. Dat had ik op posters gezien. Er was ook een mis . Maar hier is geen speciale pelgrimsmis zoals wel vaak op de Camino Francés. De claustro was de moeite waard. Ik wilde vroeg gaan slapen. Maar rond 22 uur brak zowat paniek uit : iemand meende bij het lichtknopje een bedwants te zien. Ik was niet overtuigd of het er echt een was. De spuitbussen kwamen te voorschijn en er werd driftig gespoten. Alle muren werden afgespeurd. Iemand ging zelfs op de bovenste bedden staan om het plafond te bekijken. Elk zwart plekje werd met sprays bespoten. Om 23 uur was men er klaar mee. Gelukkig bleek de volgende ochtend dat niemand last had gehad. Die dag naar Ourense, ruim 23 km. De route ging helaas vooral over asfalt door dorpjes. Wel voor de eerste keer meerdere barretjes onderweg. Ik kwam een Duits echtpaar tegen en heb de rest van de dag met hen gelopen. Ourense is een mooie stad: kathedraal, leuke sfeer, terrassen op de Plaza Mayor. Daar kwam ik het Duitse echtpaar weer tegen en heb ik met hen gegeten. De volgende dag naar Cea, ruim 22 km. Er zijn twee routes: een westelijke die de mooiste maar ook de steilste zou zijn en een oostelijke. Ik heb de oostelijke gekozen en vond de route echt niet vervelend of niet mooi. De stijging was wel behoorlijk maar ik denk dat ik de beste route gekozen heb. Ik heb het vermoeden dat wifi er weer uit ligt. Daarom stop ik nu. Als dit bericht wel verstuurd wordt, ga ik dadelijk nog verder. Veel groetjes Dimphy

  • 23 Augustus 2015 - 19:58

    Albert:

    Hoi Dimphy, wat een belevenissen. Ik lees je als de krant, er komt al regelmaat in . De bedwants wordt een rode draad? Lijkt mij dat je een fijne 'camino hebt'. Geniet er van,
    Groet van ons. Albert en Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Laza

Camino Sanabres

Mijn vierde Camino.

Recente Reisverslagen:

06 September 2015

Botafumeiro

31 Augustus 2015

Weer thuis!

28 Augustus 2015

In Santiago de Compostela

26 Augustus 2015

Dag 21: in Santiago de Compostela

24 Augustus 2015

Dag 19: in Bandeira
Dimphy

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 10137

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Camino Sanabres

Landen bezocht: